MOTYF

Festiwal powstał z potrzeby rozbudzenia aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej u aktorów i młodzieży pasjonującej się teatrem i scenicznymi formami ekspresji artystycznej. Minione edycje Festiwalu wyeksponowały ciekawe i zapadające w pamięć sylwetki monodramistów udowadniając, że ten trudny i chyba jeden z najbardziej „formalnych” gatunków teatralnych jest coraz bardziej atrakcyjny i stanowi swoiste wyzwanie, którego podjęcie ilustruje ambicje aktora i daje niemałą satysfakcję. Festiwal ma na celu popularyzację wśród odbiorców, aktorów i twórców sztuki monodramu, edukację aktorów i twórców poprzez poszerzanie kompetencji oraz rozwijanie umiejętności aktorskich wśród uczestników konkursu, ukazywanie różnorodności realizacji teatrów jednego aktora, jak również zwiększenie percepcji sztuki wśród lokalnej publiczności.

PROTOKÓŁ Z OBRAD JURY XIV TYSKIEGO FESTIWALU MONODRAMU MOTYF

Jury w składzie: 

Prof. Irena Jun – aktorka, pedagog, przewodnicząca jury

Kamilla Baar – aktorka

Paweł Drzewiecki – aktor, reżyser, dyrektor artystyczny festiwalu

Po obejrzeniu 7 prezentacji konkursowych, postanowiło przyznać  następujące nagrody:

GRAND PRIX w wysokości 5 tyś zł. za monodram „Odważyłam się zdjąć buty” w reż. Anny Maśki i w wykonaniu Karoliny Słonki, ukazujący ludzką kruchość za pomocą dojrzałych, artystycznych rozwiązań formalnych.

I NAGRODĘ w wysokości 4 tyś. zł dla Filipa Lipieckiego za największą osobowość aktorską Festiwalu, ukazaną   w monodramie pt. „ Popiół” 

II NAGRODĘ w wysokości 3 tyś. zł dla Mileny Piejko za wrażliwość aktorską zaprezentowaną w monodramie pt. ”Marzyciel”

III NAGRODA  EX AEQUO  w wysokości 1. 500 zł:

dla Teatru Stajni Metamorficznej za odważne poszukiwania formalne ukazane w monodramie pt. ”Mięso”

Oraz  dla Marcina Fortuny za odważne podjęcie tematu transhumanizmu zaprezentowane w estetyce teatru ofowego w monodramie „Pieśń humbaka”

WYRÓŻNIENIE w wysokości 1.000 zł  dla Bartosza Bandury, za podjęcie w monodramie pt. „Pogodzić się ze światem” ważnej problematyki egzystencjalnej wywiedzionej z twórczości Edwarda Stachury.

 

Jury pragnie również podziękować organizatorom za profesjonalizm i ogromne zaangażowanie w organizację Festiwalu, ekipie technicznej za sprawną i twórczą współpracę z wykonawcami oraz publiczności za wrażliwe i aktywne uczestnictwo w spektaklach oraz wydarzeniach towarzyszących Festiwalowi.

Serdeczne podziękowania jury składa również władzom Miasta Tychy – za mecenat sprawowany nad festiwalem od kilkunastu lat umożliwiający  jego rozwój oraz stworzenie płaszczyzny do wartościowej rozmowy na temat kondycji sztuki monodramu.