TopOFFFestival

Ogólnopolski konkurs najlepszych offowych spektakli sezonu teatralnego

 

Celem festiwalu jest stworzenie przestrzeni do rozmowy i artystycznej rywalizacji dla absolutnej czołówki ruchu teatrów alternatywnych.Dyrektorem Programowym Festiwalu jest znany krytyk teatralny, redaktor Łukasz Drewniak

 

Wyniki II edycji TopOFFFestival:

TopOffFestival zakończony – jurorzy wyłonili laureatów drugiej edycji festiwalu.
W jednym ze spektakli doceniono inteligentną grę z językiem, kompletność i klarowność formy. W innym uwagę jurorów wzbudziło wysadzenie Polski w powietrze, impet, ironia i oryginalność. Doceniono też odwagę w traktowaniu teatru jako przestrzeni podmiotowej wypowiedzi. Przedstawiamy laureatów drugiej edycji TopOffFestivalu.
W konkursie brało udział sześć zespołów teatralnych. O nagrody walczyły następujące produkcje: „Come True” Michała Stankiewicza i Sceny Roboczej, „Technologia jest Istotą” Cloud Theatre, „Ghost Dance” Teatru Brama, „Zła matka” Dzikiej Strony Wisły, „Bum” Teatru Realistycznego oraz „7 pieśni o awangardzie” Komuny Warszawa.
W czasie konferencji prasowej przed festiwalem Łukasz Drewniak, dyrektor programowy, zauważył, że konkursowe spektakle można podzielić na trzy kategorie. Pierwszą grupę wyróżnia eksperymentalny charakter produkcji – to „Come True” oraz „Technologia jest Istotą”. Kolejna kategoria to blok feministyczny, który reprezentowały „Bum” i „Zła Matka”. Ostatnią grupę łączy świadome nawiązywanie do awangardy, taka drogę wybrały spektakle „Ghost dance” i „7 pieśniach o Awangardzie”.

Po obejrzeniu wszystkich produkcji, jury w składzie: : Łucja Ginko, Julia Mark, Weronika Murek i Wojciech Faruga, zadecydowało, że:

– Laureatem 2 edycji TopOffFestivalu zostaje Komuna Warszawa za spektakl „7 pieśni o awangardzie”                                                                                                                                   

UZASADNIENIE: za inteligentną grę z językiem awangardy, kompletność i klarowność formy wchodzącej w interakcje z rzeczywistością.
Nagroda: 10.000 zł

– Nagrodę indywidualną, za reżyserię spektaklu „Zła matka” (Dzika strona Wisły) otrzymuje Karolina Porcari.
UZASADNIENIE: za odwagę w traktowaniu teatru jako przestrzeni podmiotowej wypowiedzi i umiejętność syntezy tego, co formalne i tego, co osobiste. Za radykalność i czułość.
Nagroda: 2.000 zł

– Ze względu na fakt, że regulamin festiwalu nie przewiduje sumowania nagród w ramach jednej nagrody zespołowej przyznano 4 nagrody indywidualne dla: Iwony Koneckiej, Ilony Paluchowskiej, Katarzyny Pągowskiej i Anny Sadowskiej realizatorek spektaklu „Bum” (Teatr Realistyczny) za koncepcję, reżyserię i sceniczną obecność.
UZASADNIENIE: za wysadzenie Polski w powietrze, za impet, ironię i oryginalność.
Nagroda: 2.000 zł dla każdej artystki

 

Przyznano także Nagrodę Publiczności. Widownia festiwalu wybrała „Come True” w reżyserii Michała Stankiewicza (Scena Robocza).

 

G R A T U L U J E M Y    ! ! !