Maria Callas. Master Class, Och – Teatr

47. Tyskie Spotkania Teatralne

Teatr Mały
/ 65 zł

Powrót Callas. Po latach, po wielu nowych opracowaniach Jej życia, setkach materiałów zamieszonych przez ostatnie 20 lat, wywiadów i filmów na youtube, po dwóch biograficznych filmach kinowych i kilku telewizyjnych, nowa interpretacja niezwykłego tekstu teatralnego Terrence’a McNally’ego MARIA CALLAS. MASTER CLASS.

I znów reżyseruje Andrzej Domalik, w roli Marii Callas na nowo Krystyna Janda, w nowym ujęciu. To wielokrotnie nagradzany, grany na całym świecie tekst. O miłości do sztuki. Do muzyki. Fascynujący. Dowodzący tezy, że życie bez sztuki nie ma sensu. Że sztuka potrafi sprawić, że wszystko, nawet codzienność, nabiera bogactwa i wartości. Opowieść o artystce, która z kolei sztuce oddała wszystko. Sztuce, która uczyniła ją szczęśliwą i podziwianą, a jednocześnie – samotną i zawiedzioną życiem. Wielka opowieść o pracy, warsztacie i relacji artysty z publicznością.

Tłumaczenie: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Andrzej Domalik
Konsultacja wokalna: Joanna Cortes
Scenografia i kostiumy: Krystyna Janda i Andrzej Domalik Światło: Andrzej Domalik i Waldemar Zatorski Projekcja multimedialna: Paweł Szymczyk Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska

OBSADA:
Krystyna Janda
Agnieszka Adamczak
Jolanta Wagner
Rafał Bartmiński
Mateusz Dębski
Michał Zieliński

 

 

„(…) Dziś kiedy powróciła do tej roli, nie znajduję słów zachwytu. Jest wielka. Wspaniała. A widziałem w swoim długim życiu wiele znakomitych aktorek. Bogatsza i głębsza w doświadczenia, jakie zgotował jej los, nie gra już dziś Marii Callas. Przeistacza się w nią całkowicie”Witold Słodowy

„To jeszcze jeden popis aktorski Krystyny Jandy, jeszcze jeden jej wykład o roli sztuki, sile kobiety, meandrach losu, piekle wyrzeczeń i pasji”Damian Drabik

„Wielkim atutem spektaklu są oryginalne nagrania ze śpiewem Callas, które stanowią puentę opowieści o podboju najsłynniejszych teatrów świata, w tym La Scali. Magiczny jest moment z wizualizacjami mediolańskiej opery. Sprawiają, że widzowie Och-Teatru czują się, jakby zasiedli w złoconych balkonach wyściełanych aksamitem i byli świadkami popisów prawdziwej Callas. (…) Słuchając błyskotliwych dialogów,możemy się delektować wyższą formą rozrywki, jakiej nie dostarczają popularne dziś talent show”Jacek Cieślak

„Krystyna Janda od pojawienia się na scenie zawładnęła publicznością. Od pierwszych słów prowadzi z widownią grę i dialogi. Publiczność jest czuła i wrażliwa. Reaguje na każde słowo i każdy gest. Bo otrzymuje aktorstwo najwyższej jakości. Fenomenalne. Janda jest nieokiełznana i skupiona. Szalona i precyzyjna. Szanuje tekst (wypowiadając go zupełnie inaczej niż w innych przedstawieniach). I tak pięknie bawi się rekwizytami (na przykład stołkiem pod nogi, z obciągania bluzki czyni aktorski majstersztyk). Aktorka ujarzmia i hipnotyzuje widownię. Tworzy postać prawdziwą. Nie przerysowuje jej. Diapazon emocji wzbogaca zdecydowanym podkładem psychologii. Callas Jandy jest pełnokrwista i prawdziwa. To wielka i bardzo wyczerpująca warsztatowo rola” – Marzena Rutkowska