„O człowieku, który zlitował się nad dyrektorem” Jeremi Przybora /Premiera słuchowiska online/

ProLOGOS

Teatr Mały online
/ wstęp wolny

Drugim słuchowiskiem, które chcemy Wam zaproponować w ramach trwającego projektu proLOGOS jest tekst Jeremiego Przybory pt.: „O człowieku, który zlitował się nad dyrektorem”.
W 1954 roku Jeremi Przybora dla Teatru Polskiego Radia wyreżyserował słuchowisko „O człowieku, który zlitował się nad dyrektorem”. Pomimo, iż od powstania utworu minęło już kilkadziesiąt lat to przesłanie i wartości, które za nim stoją są nadal aktualne i ważne. Tytułowy bohater wydaje się mieć misję, w której celem jest zatrudnianie się u tych dyrektorów, u których w gabinetach do późna pali się światło, przez co zapewne nie orientują się w wielu podstawowych zagadnieniach… ? jakich zagadnieniach? sami posłuchajcie.
https://www.youtube.com/watch?v=BL0gFM31EtQ

———-
Tekst: Jeremi Przybora

Reżyseria: Paweł Drzewiecki

Występują: Alina Bachara, Piotr J. Adamczyk, Paweł Drzewiecki

Realizacja nagrań: Tomasz Cichocki
Muzyka i udźwiękowienie: Joanna Piwowar-Antosiewicz
Montaż, miks i mastering: Krzysztof Kurek
Nagrania będzie można posłuchać na naszym kanale YouTube oraz na FB.

Alina Bachara


Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu na kierunku filologia angielska, specjalność język w biznesie. Studentka zarządzania w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
Od 2014 roku zawodowo związana z Miejskim Centrum Kultury w Tychach, filia Klub Wilkowyje MCK.
Prowadzi zajęcia i warsztaty teatralne dla dzieci i młodzieży, prowadzi gry i zabawy animacyjne na półkoloniach.
Od 2011 roku związana z tyską Grupą Artystyczną Teatr T.C.R., z którą przygotowała spektakle: (Knienie, Gnienie, Tercet). Współpracowała z tyskim teatrem BELFEgoR oraz z Teatrem Małym w Tychach oraz brała udział w produkcjach Miejskiego Centrum Kultury w Tychach (Śluby Panieńskie i Dziób w dziób). Od 2017 roku związana z Teatrem APART w Katowicach.

Piotr Adamczyk


Szczęśliwy mąż i ojciec oraz szczęśliwie emerytowany nauczyciel.
Poza tym od ponad 30 lat instruktor teatralny – obecnie prowadzi zespół młodzieżowy GĘBA oraz zespół dorosłych – DoRo w Miejskim Centrum Kultury w Tychach.
Gdy nie znajduje odpowiednich tekstów zmuszony samemu je stwarzać – jak na przykład „Kulturalny utwór paru aktorów”, „Powrót do Edenu” czy „Mój Herbert”.
Jak napisze i ma aktorów, to reżyseruje.
A gdy aktorów brakuje, sam wchodzi na scenę – współpracując z Teatrem BELFEgoR, Teatrem Karola Wojtyły, Teatrem Małym w Tychach, Miejskim Centrum Kultury w Tychach. oraz Grupą T.C.R.

Paweł Drzewiecki

Aktor, reżyser, wykładowca akademicki, członek Sekcji Teatrów Dramatycznych Związku Artystów Scen Polskich. Zawodowy Dyplom Aktorski uzyskał w 2010 roku, składając egzamin przed Państwową Komisją ZASP pod przewodnictwem Joanny Szczepkowskiej. W latach 2009-2013 związany zawodowo z Teatrem im. Gniazdowskiego we Włocławku, od września 2012 roku twórca i kierownik artystyczny Punctum Teatr. W latach 2014-2019 dyrektor Miejskiego Centrum Kultury w Tychach, gdzie m.in. zainicjował i przez pięć kolejnych lat programował LOGOS FEST – Tyski Festiwal Słowa, powołał do życia aktywizujący środowisko artystyczne program Tyski Bank Kultury, sprawował funkcję Dyrektora Organizacyjnego Międzynarodowego Festiwalu „Śląska Jesień Gitarowa” oraz Dyrektora Artystycznego Tyskiego Festiwalu Monodramu MoTyF, współpracując z artystami tej klasy co Jan Peszek, Jerzy Stuhr, Wiesław Komasa czy Wojciech Pszoniak. Od września 2019 roku Dyrektor Naczelni i Artystyczny Teatru Małego w Tychach. Absolwent m.in. Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Łódzkim, Podyplomowych Studiów Emisji i Higieny Głosu w WSMiK im. Jerzego Giedroycia w Warszawie, Podyplomowych Studiów Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży PWST we Wrocławiu, Podyplomowych Studiów Zarządzania Kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Podyplomowych Studiów Creative Leadership w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. W 2013 roku ukończył dotowany przez MKiDN prestiżowy kurs TEATR FORUM, organizowany przez Fundację Drama Way, Cardboard Citizens oraz The Tale Valley Community Theatre, zaś w roku 2017 Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych SWPS w Warszawie, na modułach dramaturgicznym, jak również kuratorsko- producenckim. W dorobku aktorskim ma m.in. role: Wolanda w „Mistrzu i Małgorzacie”, Kreona w „Antygonie“, Gillesa w „Małych zbrodniach małżeńskich”, Jerrego w „Dwojgu na huśtawce” czy Bohatera w Różewiczowskiej „Kartotece” zrealizowanej w formie monodramu. Wyreżyserował m.in. „Pana Tadeusza” Mickiewicza, „Śluby panieńskie” Fredro, „Iluzje” Wyrypajewa, wielokrotnie nagradzane przedstawienie pt. „Dziób w dziób” na podstawie dramatu Maliny Prześlugi, a ostatnio „Opowieść Wigilijną” Dickensa. Dwukrotny laureat nagrody Zarządu Województwa Kujawsko – Pomorskiego za zasługi dla rozwoju kultury teatralnej (2010, 2013), trzykrotny stypendysta Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego w dziedzinie teatru (2011, 2012, 2013). Laureat wielu nagród, m.in. Grand Prix na I Suwalskich Spotkaniach z Monodramem w 2001 roku oraz Grand Prix Ogólnopolskiego Turnieju Sztuki Recytatorskiej i Poezji Śpiewanej im. Skamandrytów w 2006 roku.

———-
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW NARODOWEGO CENTRUM KULTURY W RAMACH PROGRAMU KULTURA W SIECI.